MIJN MURENA'S


Algemeen



Hoofdpagina
Contact
Links

Foto Album

Murena Gerelateerd



Mijn Murena's

Documentatie
Register
Replica's
Video's
Werkplaatshandboek

Matra Gerelateerd



Documentatie
Matra's Total Loss
Video's





Ik ben zelf in het bezit van 2 murena's. Een gele 1.6 en een blauwe 2.2S. Daarnaast ben ik in het bezit geweest van twee andere 1.6 murena's. En hiervan is er doorverkocht. De ander werd een sloopauto.


Mijn gele 1.6:
Deze 1.6 is sinds de zomer van 2004 in mijn bezit. Ik heb deze wagen zelf geimporteerd vanuit Duitsland. De wagen had 8 jaar stilgestaan en was daarvoor door 2 mensen in bezit geweest. Ik mag mij dus de 3e eigenaar noemen.
Deze murena is niet mijn eerste murena. Hiervoor was ik nog in het bezit van een witte 1.6 die ik binnen een jaar weer heb verkocht. Hier staat verderop meer over beschreven.

Tot september 2011 is deze murena mijn primaire auto geweest en legde ik tussen de 7000 en 10000 km per jaar met de auto af. Op het moment bezit ik een woon-werk auto om de murena niet nog meer te belasten. Dit betekent ook dat ik nu veel minder in de murena rijd, waardoor het nu een volwaardig hobby-auto is geworden.
Aan deze murena heb ik in de loop der jaren veel veranderd, en daarmee ook verbeterd. Enkele aanpassingen zijn:
-RVS uitlaat van skytune
-Spax krypton schokdempers
-2.2 torsiestangen voor met extra hulpveren
-Dikkere mercedes veren op de achterzijde
-Andere velgen (15 inch)

Eind 2006 heb ik een ongeluk gehad met deze murena, waarna ik de schade aan het chassis heb laten herstellen. Vervolgens heb ik zelf de optische schade hersteld en de volledige auto geschuurd en scheurtjes hersteld, waarna ik de auto opnieuw heb laten spuiten.
Hieronder zijn enkele foto's te zien van de schade en het herstel:





Mijn blauwe 2.2S:
In de zomer van 2010 heb ik een originele murena 2.2S aangeschaft, aangezien mijn wens er naar uitgaat een 2.2S geheel in concours staat te herstellen.

De koop van de auto heb ik gedaan op het moment dat het mij eigenlijk nog niet uit kwam, aangezien ik toch nog geen ruimte heb voor het opknappen van de auto. Echter wegens de aantrekkelijke prijs en compleetheid heb ik de auto toch gekocht, deze vervolgens in de verzekering en APK gezet waarna ik hem tot dusver "gestald" heb op straat.
Op het moment rijd ik zo nu en dan met de wagen om hem niet te laten verslechteren. Daarnaast ben ik druk bezig met het verzamelen van nieuwe onderdelen voor het herstel van de auto.

Ik streef erna om ergens in 2013 te beginnen met het strippen en herbouwen van de wagen. Tegen de tijd dat dit gedaan gaat worden zal er een verslag komen op deze site.




Mijn doorverkochte witte 1.6:
Mijn allereerste murena, tevens mijn allereerste auto was een witte 1.6 die ik in december 2003 heb aangeschaft.

Deze murena was redelijk goedkoop, maar de auto was ook in een matige conditie. De wagen was een leuke instapper in de murena wereld, echter toen ik bumperschades aan het herstellen was kwam mijn oog op mijn huidige gele murena. Hierdoor is de witte murena snel weer verkocht.
Nadat ik de auto verkocht had zag ik de wagen binnen enkele jaren meerdere keren op marktplaats verschijnen. De laatste keer zelfs rondom beplakt met grote zilveren matra stickers. Na deze laatste verschijning op marktplaats heb ik niks meer vernomen van deze auto.

Volgens de site van de RDW bestaat de auto nog wel, echter met vervallen APK sinds april 2008.
Indien iemand meer over de huidige conditie van de auto weet, laat het me weten. Ik ben er erg nieuwsgierig naar.




Mijn gesloopte rode 1.6:
Ik heb eind 2009 een rode murena 1.6 aangeschaft die ik begin 2010 geheel gesloopt hebt.

Deze murena ben ik tegengekomen op marktplaats en had een uitgebrande motorruimte. Mijn plannen waren nog onduidelijk in het begin.

Indien opknappen makkelijk was geweest was mijn plan om de auto eventueel door te verkopen na de nodige reparaties, echter al snel bleek dat de auto in een dusdanige manier al verprutst was dat slopen de enige logische keuze was.

Het spoilerpakket was in erg slechte staat door alle scheuren in het polyester, en ook was het interieur zwart gespoten met een spuitbus (ook de dakhemel en het dashboard).
Het slopen van deze murena was een erg leerzaam en leuk projectje. Daarnaast heeft het me de nodige reserveonderdelen voor mijn 1.6 opgeleverd.













Layout 2.04